Niepubliczne Przedszkole w Krakowie jest bezpłatne. Realizuje program edukacyjny, który można zamknąć
w jednym zdaniu:
"Nasze dzieci są pogodne, otoczone przyjaciółmi, osiągają swoje małe sukcesy, pokonują swe lęki i trudności, stają się pewne siebie, zdobywają rzetelną wiedzę i doświadczenie, przeżywają w pełni swoje dzieciństwo".
![](http://szkolnictwo.pl/zdj/F0/F03794zdj1.jpg)
Program cechuje to, że podmiotem pracy pedagogicznej jest dziecko. Podstawą tej pracy jest osoba wychowawcy. To on
wspomaga naturalny rozwój dziecka dostosowując wymagania do poziomu jego rozwoju. dziecko rozwija się
w przyjaznym, bezpiecznym środowisku. Uczy się przez zabawę. Zadowolenie rodziców
z pracy wychowawcy daje ogromną satysfakcję
z dobrze wykonanej pracy
i jest miłą zachętą do dalszego doskonalenia działalności przedszkola. Rodzice mogą być pewni, że ich dziecko jest właściwie przygotowane do dalszej edukacji, jest bezpieczne, zdrowo
i harmonijnie rozwija swój umysł, emocje
i ciało.
![](http://szkolnictwo.pl/zdj/F0/F03794zdj2.jpg)
|
|
Cele i zadania przedszkola:
-
wynikające z przepisów prawa, jak również określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
-
dając dzieciom możliwość rozwoju
-
podstawowe formy działalności opiekuńczo-wychowawczej
-
zapewnia każdemu dziecku niezbędne warunki do psychicznego i fizycznego rozwoju zgodnie z zapisami Konwencji o Prawach Dziecka
-
udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej w porozumieniu z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz organizuje opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi według odrębnych przepisów
-
wykorzystuje sprawdzone metody pracy z dziećmi na bazie programów zatwierdzonych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
-
dąży do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej, rozumianej jako efekt rozwoju intelektualno-emocjonalno-społecznego
|
Do zadań przedszkole należy:
-
stymulowanie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego dzieci z uwzględnieniem ich możliwości i potrzeb
-
kształtowanie u dzieci nawyków służących ochronie zdrowia i zachowaniu bezpieczeństwa oraz rozwijanie ich sprawności fizycznej
-
budzenie u dzieci świadomości moralno-etycznej, kulturowej oraz wrażliwości artystycznej
-
umożliwienie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
-
stwarzanie warunków do działalności innowacyjnej i eksperymentalnej